بازیافت لوازم الکترونیکی خانگی

بازیافت لوازم الکترونیکی خانگی

هستند افراد دوره گردی که درقبال زباله الکترونیک شما بهایی ناچیز میپردازند اما هیچ مسولیت اجتماعی- زیست محیطی را درمقابل بازیافت صحیح این زباله ها نمیپذیرند. اما شرکت الکترونیک بازیافت هرگونه مسولیتی را دراین بخش میپذیرد وفرایند بازیافت را صحیح انجام میدهد و آینده فرزندانمان و محیط زیست عاری از الودگی را فراهم میکند...

آیا  می دانستید که تنها در حدود 10 درصد از تلفن‌های همراه بازیافت می‌شوند؟ مطمئناً بازیافت بخشی از زندگی هر روز ما شده است با تکیه کلام‌هایی از قبیل "کاهش، استفاده‌ی مجدد، بازیافت" که سریع عادی می‌شوند، اما در بازیافت اجزاء الکترونیکی کمبودی وجود دارد. ما در بازیافت محصولات هر روزه از قبیل قوطی‌های نوشابه، بطری‌های شیشه‌ای و مقوا خوب تمرین می‌کنیم اما این با بازیافت اجزاء الکترونیکی یا مواد زائد الکترونیکی بسیار متفاوت است. میل افزایشی ما برای داشتن ابزارهای الکترونیکی جدید را فرض کنید، آموزش مصرف‌کنندگان بر چگونگی بازیافت اجزاء الکترونیکی در یک راه سازگار با محیط‌زیست معنی می‌دهد.

چرا بازیافت اجزاء الکترونیکی؟ 

مواد زائد الکترونیکی نه تنها به محیط‌زیست آسیب می‌رساند بلکه انرژی و مواد خام باارزش را هدر می‌دهد. برای مثال تلفن‌های همراه شامل فلزات گران‌بها از قبیل طلا، نقره و حتی مس هستند. در حقیقت بیش از 1 تن طلا و نقره هر سال از طریق تلفن‌های همرا‌ه خارج از رده  دور انداخته می‌شوند. استخراج این فلزات انرژی زیادی مصرف می‌کند که می‌تواند توسط بازیافت ذخیره شود، انرژی‌ای که می‌تواند برای نیرو بخشیدن به خانه‌ها، رایانه‌های دستی (لپ‌تاپ‌ها) و غیره استفاده شود.

برخی از سازنده‌ها از قبیل Acer، Apple، Best Buy و HP مرحله‌ای را در جهت صحیح اتخاذ کرده‌اند، برنامه‌های عقب‌افتاده را برای مشتریان خود در تلاشی برای بهبود بخشیدن به اعتبارنامه‌های سبز آن‌ها و اثر محیط‌زیستی کمتر فراهم می‌کنند. دیگر سازنده‌ها اکنون اطلاعاتی را برای مصرف‌کننده‌ها بر چگونگی بازیافت تجهیزات آن‌ها فراهم می‌کنند بنابراین هرگز زمان بهتری تا امروز برای شروع بازیافت اجزاء الکترونیکی استفاده‌شده‌ی شما وجود نداشته است.

تلفن‌های همراه

این روزها پیشرفت تلفن‌های همراه برای ما هر دو سال یک‌بار عادی است و هر زمان اگر ما تنها آن‌ها را دور بیندازیم به آلودگی می‌افزاییم. یک تلفن همراه می‌تواند شامل بسیاری از مواد سمی از قبیل کادیم، آرسنیک و مس باشد و همه‌ی آن‌هایی که برای محیط‌زیست مضر هستند. اگر آن‌ها به یک زباله‌سوز یا به یک محل دفن زباله به جای یک مرکز بازیافت فرستاده شوند وقتی که سوزانده شوند آلودگی منتشر می‌کنند و وقتی که دفن شوند محل‌های دفن زباله و منابع آب را آلوده می‌کنند.

تلفن‌های همراه به راستی قابل بازیافت هستند و می‌توانند اغلب در نزدیکی محل زندگی شما هم بازیافت شوند. شما حتی نیازی نیست که برای یک مرکز بازیافت سفر شهری کنید فقط کافیست با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید یا ایمیل بفرستید.

رایانه‌ها

بر طبق آمار تولید یک رایانه‌ی رومیزی حداقل 250 کیلو از سوخت‌های فسیلی، 24 کیلو از مواد شیمیایی و 1.5 تن آب را مصرف می‌کند. بنابراین بسیاری از منابع برای یک دستگاه که یک بخش حیاتی از جهان مدرن ما شده است! از زمانی که رایانه‌ها مرتباً فرسوده شده و قدیمی می‌شوند این موضوع حتی مهم‌تر هم می‌شود که ما کارهایی را برای کاهش حجم زیادشده از مواد زائد الکترونیکی در محل دفن زباله انجام می‌دهیم.

لپ‌تاپ‌ها، دسکتاپ‌ها، تبلت‌ها، دیسک‌های سخت، سرورها و دستگاهای الکترونیکی همگی تحت رده‌ی رایانه‌ها قرار می‌گیرند. اگر شما در اطراف منزل خود هرگونه مواد زائد انباشته‌ شده‌ای دارید آن‌ها را احاطه کرده و به یک مرکز بازیافت الکترونیک نزدیک خود ببرید. اگر آن‌ها هنوز کار می‌کنند، استفاده‌ی مجدد آن‌ها را با فروختن آن‌ها به عنوان دست دوم به خریداران دلسوز را در نظر بگیرید.

تلویزیون‌ها

آن VCR قدیمی، پخش‌کننده‌ی دی‌وی‌دی شکسته، حتی ضبط کننده‌ی ویدئوی VHS قدیمی، آن‌ها قابل بازیافت هستند. اکثریت این ابزارها شامل پلاستیک‌ها و فلزات می‌شوند که می‌توانند دوباره به محصولات مفید تبدیل شوند، بنابراین آن‌ها را دور نیندازید. آیتم‌هایی از قبیل نورافکن‌ها (پروژکتورها)، جعبه‌های مبدل (تبدیل‌کننده)، دستگاه‌های گیرنده‌ی کابلی و ماهواره‌ای، به علاوه میز کنسول‌های بازی ویدئویی و لوازم جانبی‌های آن‌ها را هم در نظر بگیرید.

ابزارهای موسیقی دیجیتالی

iPod قدیمی که شما دو سال پیش آن را جایگزین کردید نیز می‌تواند بازیافت شود. در حقیقت بیش‌ترین پخش‌کننده‌های موسیقی قابل‌حمل، رادیوها، استریوها، بلندگوها، پخش‌کننده‌ی MP3 و پخش‌کننده‌های CD همگی می‌توانند در یک کارخانه بازیافت اجزاء الکترونیکی بازیافت شوند.

لوازم جانبی رایانه

کابل‌ها، سیم‌ها، سیم‌کشی، صفحه‌کلیدها، موس‌ها، ابزارهای اشاره‌گر، نمایشگرها، دستگاه‌های دورنگار، اسکنرها و چاپگرها را نیز فراموش نکنید. این شگفت‌انگیز است که چگونه کشوهای میز شما می‌توانند پر از این لوازم جانبی یک‌بار مصرف برای رایانه‌ی شما شوند. زندگی خود و محیط‌زیست را با قرار دادن آن‌ها در سطل بازیافت تمیز کنید.

بازیافت اجزاء الکترونیکی یک بهانه‌ی عالی برای رها شدن از اشغال (زباله الکترونیک) در اطراف منزل شما است، و راهی که شما می‌توانید اثر خود را بر محیط‌زیست در روند، کاهش دهید. بازیافت ابزارهای الکترونیکی شکسته، قدیمی یا ناخواسته‌ی شما به تمیز نگه‌داشتن محیط‌زیستمان برای نسل‌های آینده کمک خواهد کرد.

Recycling home electronics

Badgers pay a small price for your E-waste, but do not take any socio-environmental responsibility to recycle these wastes. However, the eBazyaft company accepts any liability in this regard, performs recycling process correctly, and provides the future of our children and a pollution-free environment.  

امتیازز این مطلب
(1 رای)

ارسال نظر

برای ارسال نظر لطفا فیلدهای ستاره دار را تکیمل بفرمائید

درباره بازیافت

بازیافت الکترونیک یک فرایند نو پا در صنعت بازیافت میباشد وبدلیل ایجاد ارزش افزوده بالای اقصادی ودر نتیجه آن کاهش استخراج معادن مورد توجه بسیاری از قدرتهای اقتصادی جهان قرارگرفته است. این صنعت که در نیم دهه گذشته بر روی آن بسیار سرمایه گذاری شده است توانسته علیرغم ایجاد رونق اقتصادی به ایجاد هزاران فرصت شغلی جدید کمک کند.

فرصتهای شغلی که در این راستا بوجود میایند باعث بکارگیری، پیدایش و بومی سازی تکنولوزیها و فرهنگ نوینی میشوند که برخی از انها در کشور ما بکارگرفته نشده اند واین موضوع نقطه عطف بکارگیری این صنعت است. 

آخرین آخبار