اثرات زباله های الکترونیکی بر محیط زیست ما

اثرات زباله های الکترونیکی بر محیط زیست ما

اثرات زباله های الکترونیکی بر محیط زیست ما در کل سیاره ما چیست؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که میزان عظیم مواد زائد الکترونیکی در جهان ما تاثیر می گذارد؟

مقدار زباله الکترونیکی به خاطر اینکه صنعت الکترونیک در حال تکامل است در حال افزایش است. این روزها بیشتر از گذشته، زباله های الکترونیکی وجود دارد. این موضوع به یک موضوع عظیم تبدیل شده است که شهرهای بزرگ و حتی برخی از مناطق در سایر نقاط جهان قوانین و مقررات جدید را اجرا میکنند تا میزان زباله های الکترونیکی را در سراسر جهان کاهش دهند. برای کسب اطلاعات دقیق درباره اثرات زباله های الکترونیکی، مطالعه کنید.

اثرات زباله های الکترونیکی: سلامت انسان و محیط زیست

اثرات زباله های الکترونیکی بر انسان و محیط زیست ما چیست؟ هر سال 20 تا 50 میلیون تن زباله الکترونیکی در سراسر جهان تولید می شود. حدود 13 درصد از این 40 میلیون تن، به طور عمده در کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان بازیافت می شود. زباله های الکترونیکی شامل تلویزیون های دور انداخته، تلفن های همراه، رایانه ها و دیگر لوازم الکترونیکی مصرفی می باشند. پنجاه تا هشتاد درصد از زباله های الکترونیکی در جهان توسط بازارهای غیررسمی بازیافت “حیاط خلوت” که در کشورهای چین، ویتنام، هند، فیلیپین و پاکستان.هستند بازیافت می شوند. آنها اغلب این محصولات زباله های الکترونیکی را در مکان های “عمومی” سوزانده، خراب کرده و از بین می برند.. انتشار از روش های بازیافت “ناایمن” غیر رسمی برای سلامت انسان و محیط زیست مضر است.

همچنین کشورهای در حال توسعه که دارای اقتصادهای رو به رشد هستند در حال اداره زباله های الکترونیکی تولید شده توسط کشورهای توسعه یافته علاوه بر زباله های الکترونیکی از مصرف کنندگان خانگی خود هستند. در حال حاضر، مقدار تخمینی 70 درصد از زباله های الکترونیکی که هند آنها را مدیریت می کند، در واقع از کشورهای دیگر است. تخمین زده می شود که تا سال 2020، میزان زباله اکترونیکی داخلی تلویزیون دو برابر خواهد شد، میزان تلفات الکترونیکی از کامپیوترها 5 برابر افزایش خواهد یافت و تلفات الکترونیکی تلفن همراه 18 برابر افزایش خواهد یافت.

شیوه های بازیافت بخش غیررسمی خطر برای سلامت انسان را افزایش می دهد. تماس اولیه و همچنین قرار گرفتن در معرض تماس ثانویه بعضی از فلزات سمی مانند سرب، باعث تماس اولیه ناشی ازفرآیند سوزاندن در هوای آزاد می شود که در بازیابی اجزای با ارزش مانند طلا استفاده می شود. احتراق اناشی از سوزاندن زباله های الکترونیکی، ذرات ریز را تشکیل می دهد که با بیماری های قلبی عروقی و ریه ارتباط دارد.

اثرات زباله های الکترونیکی: دفع زباله های الکتریکی و تجهیزات الکترونیکی(WEEE)

اثرات زباله های الکترونیکی یا WEEE (زباله های تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده) در حال افزایش است. زباله های الکترونیکی یکی از جریان های زباله های جامد است که سریعترین رشد رادر سراسر جهان دارد. جذب سریع فناوری اطلاعات در سراسر جهان، همراه با انتشار نوآوری ها و فن آوری های جدید، بنابراین اغلب باعث از بین بردن بیشتر و بیشتر تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی(EEE) می شود.

اعتقاد بر این است که ایالات متحده تولید کننده بیشترین میزان زباله الکترونیکی در این سیاره است. تخمین زده شده است که هر سال بیش از 100 میلیون تلویزیون، مانیتور و کامپیوتر منسوخ می شوند و هر ساله این میزان افزایش می یابد. اثرات زباله های الکترونیکی باعث آسیب به محیط زیست و سلامت ما می شود. بهترین راه برای به حداقل رساندن این کار، تولید کمتر آن است.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد