اهمیت حریم شخصی در دنیای اینترنت

حریم شخصی

اینترنت از راههای مثبتی زندگی ما را دچار تحول کرده است اما مانند یک شمشیر دولبه، دارای یک بخش تاریک است. حریم شخصی شما، زندگی شما و شرکت شما میتواند به خطر بیافتد و مشتریان شما به دست افراد بی سواد میافتند. پوشش های شخصی، جزئیات حساب بانکی، اطلاعات مشتریان و اطلاعات حساب به سختی جایگزین میشوند و به طور بالقوه در صورتی که به دست افراد خاطی بیفتند خطر آفرین هستند. برای مقابله با خطرات ناشی از درز اطلاعات، مهم است که یک سیستم امنیتی جامع داده داشته باشیم. امنیت داده های الکترونیک و حریم شخصی اهمیت زیادی برای شرکتهای بزرگ و کوچک دارد.

بر اساس گزارش سال 2102، نوشته شده توسط paints Verizon، حدود 45 درصد همه شکافهای اطلاعاتی حاصل از کسب و کارهای کوچک بودند. این شکاف تنها نبودند بلکه صدها مصرف کننده در معرض خطر قرار داشتند، اما اطلاعات محرمانه خود را به رقبا نشان می دهد. وقتی این شکافها روی میدهند، یک شرکت میتواند مسئولیت پرداخت جریمه و خسارت به گروه آسیب دیده را بر عهده بگیرد.

چرا حریم شخصی و امنیت اطلاعات برای کسب و کار شما مهم است.

1 .اعتبار شما را در معرض خطر قرار می دهد

اعتماد یکی از اصول اساسی کسب و کار است. سالها برای ایجاد اعتبار در یک صنعت زمان لازم است و برای مثال یک نفوذ در اطلاعات میتواند همه آن را از بین ببرد. مشتریان شما با اطلاعاتشان به شما اعتماد میکنند. آنها اعتماد میکنند که اطلاعات و حریم شخصی که در اختیار شما قرار داده اند حفاظت میشود. وقتی یک درز اطلاعات اتفاق میافتد و اطلاعات محرمانه برای عموم آزاد میشود، شما مسئول همه خسارتهای اتفاق افتاده هستید. این تصویر عمومی شرکت را تضعیف میکند که در دراز مدت موجب از دست رفتن از مشتریان فعلی و بالقوه آینده میشود.

2 .مشکل پر هزینه ای است که باید ترمیم شود.

اگر مشکل نقض امنیت برطرف نشود میتواند باعث شود که شرکت در بلندمدت از بین برود. این به این دلیل است که مشکالت به شکلهای مختلف ظاهر میشوند. اما مشکل امنیت اطلاعات به حسابهای بانکی آسیب برساند، عملکرد مالی شرکت به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. اگر آثار حمله به اطلاعات امنیتی حساب مشتریان روی دهد منجر به جریمه، پرداخت خسارت و از دست دادن اعتبار می شود.

3 .تهدیدها در حال افزایش هستند

وقتی تکنولوژی پیشرفت میکند، جرائم الکترونیکی نیز افزایش مییابد، یک دهه قبل، امنیت اطلاعات بسیار ساده بود، به طوری که تنها چند نقطه دسترسی وجود داشت که جنایتکاران میتوانستند از آن طریق به دادهها دسترسی داشته باشند. با ظهور فن آوری های بسیار پیچیده مانند محاسبات ابر و سیستم عامل برای تجارت آنلاین، هکرها نیز افزایش یافتند. رایجترین جرایم حال حاضر شامل ردیابی، انتقال اطلاعات و دسترسی غیر مجاز به داده ها از طریق شبکه ها است. کلاهبرداران بازی خود را توربو شارژ کرده اند و تنها راه ایمن ماندن اتخاذ یک تکنولوژی مناسب برای تضمین امنیت باقیمانده دادههای شما است. این مستلزم تداوم وجود سیستم های امنیتی اطلاعات به روز شده در بازار است.

شما باید برای جلوگیری از درز اطلاعات امنیتی و حریم شخصی چکار کنید.

یک کامپیوتر غیر حفاظت شده ممکن است هک شود یا توسط بد افزارها طی چند ثانیه یا به محض اتصال به اینترنت آلوده شود. داده ها دارایی ارزشمندی هستند و حفاظت از آنها باید همیشه در اولویت باشد. به این ترتیب، مراحلی وجود دارد که باید طی کنید تا برای هکرها دسترسی به اطلاعات امنیتی شما دشوار یاشد. این موارد شامل:

1 .آخرین به روز رسانی را برای نابودی آسیب پذیری های امنیتی نصب کنید.

برنامه های رایج نرم افزاری در بازارها امروزه بسیار پیچیده هستند. برای مثال، ویندوز xp دارای بیش از 51 میلیون کد است که توسط برنامه نویسان مختلف نوشته شده است. این برنامه ها گاهی اوقات شامل کدهای خطا هستند که تا قبل از رها سازی قابل شناسایی نیستند. این کار آسیب پذیری های امنیتی را فراهم می کند که طی آن هکرها میتوانند برای دسترسی به اطلاعات شما به کار بیفتند. این همچنین ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که احتمالا منجر به از دست رفتن اطلاعات میشود. با نصب آخرین به روز رسانی این مشکلات ریشه کن میشوند

2 .از گذرواژه ها به درستی استفاده کنید.

اطلاعات الکترونیکی در کامپیوتر معمولا با استفاده از کلید واژه ایمن هستند. بنابراین اینکه چطور گذر واژه را ایجاد و از آن استفاده میکنید اهمیت زیادی دارد. توصیه میشود که هر 30-90 روز گذرواژه خود را تغییر دهید. اینکار موجب حذف افرادی میشود که گذرواژه شما را دارند و شما از آنها آگاهی ندارید. از کاربرد یک گذرواژه مشخص اجتناب کنید زیرا اینکار میتواند همه اطلاعات محرمانه شما را در معرض خطر قرار دهد و نقض امنیتی اتفاق بیفتد.

3 .از نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید

نرم افزار آنتی ویروس برنامه ای است که از کامپیوتر و اطلاعات شما در برابر بدافزارها محافظت میکند. بد افزارها شامل ویروسها، کرم ها و اسب های تروجان که کدهای مخرب را بر روی رایانه شما میدزند. به محض نصب، نرم افزار همه برنامه های در حال اجرا روی کامپیوتر شما را بررسی میکند و به طور منظم تهدیدها را ارزیابی میکند. اینکار باعث جلوگیری از نفوذ ویروس و از دست رفتن داده ها میشود

4 .یک دیوار آتش (فایروال) روی اتصال اینترنت خود نصب کنید

یک دیواره آتش به عنوان یک نگهبان عمل میکند و از دسترسی غیرمجاز به کامپیوتر و شبکه جلوگیری میکند. یک فایروال تضمین میکند که همه ارتباطات ورودی و خروجی قانونی هستند. برای کامپیوتری که به طور پیوسته اطلاعات را منتقل می کند و چهارم اینترنت، خطوط ارتباطی باید ایجاد شود. این امر توسط پورتها محقق میشود که در هر کامپیوتری باز هستند.

این جایی است که مشکل بروز میکند، زیرا تمام کامپیوترها میتوانند یکدیگر را ببینند. پورتهای باز میتوانند اجازه دسترسی غیر مجاز به سیستم را بدهند. هدف فایروال بررسی این پورتها، هشدار دادن به شما و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به کامپیوتر شما است. اهمیت امنیت اطلاعات روشن است و با پیروی از برخی شیوه های ساده تر میتوان اطمینان حاصل کرد که اطلاعات شما در معرض خطر نیستند.

  • مقالات
  • 563
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد